naar Curaçao

Op 16-8 2013 gaan we naar Curaçao. We hebben een ligplaats besproken bij Royal Marine aan de Piscadera baai voor als we 5 weken naar Nederland gaan.

Het is nog stil als wij om 9 uur uitvaren.

Maar al snel wordt de stilte verbroken door een marine boot die ons met grote snelheid achterop komt. Wat hebben we nu weer gedaan of nagelaten.
Maar gelukkig ze waren alleen nieuwsgierig en verdwijnen weer net zo snel als ze kwamen.

Na een aantal uren  heerlijk zeilen komt Curaçao in zicht.

De Full Circle, ook een van de vertrekkers uit 2011, is voor ons uit Bonaire vertrokken en samen zoeken we naar de invaart van het Spaanse water. Elektronisch weet je waar die is maar visueel wil je het ook zien.

De ingang is nauw en de Full Circle liep even vast. Als je de doorvaart door bent kom je in een groot binnen meer.

We weten niet welke kant we op moeten varen en dus roep ik de Sark op. Zij liggen hier al een aantal maanden en kennen de weg en zowaar ze zijn aan boord en reageren. Lettend op de diepte vervolgen we onze weg en al snel zien we meerdere bekende en laten we ons anker vallen in vak A het vak dat het dichtst bij de bijbootjes stijger is.

De volgende dag gaan we naar Willemstad om in te klaren. De stad wordt verdeeld in twee delen. Punda ten oosten en Otrabanda ten westen van de invaart. Het douane kantoor is in Punda en de immigratie aan de andere kant en dus nemen we de wereld beroemde pontjes brug.

We genieten van het totaal andere uitzicht dan Bonaire maar missen wel het prachtige blauwe water. Het is hier donker en nodigt niet uit om te zwemmen.

Het is hier groener en er zijn zeer oude vulkanen.

We verkennen Willemstad met zijn prachtige gebouwen, forten en stadswal.

Ga door naar de volgende pagina,