NWFr2

Er zijn nog meer activiteiten zoals meevaren met de reddingboot of de kleine stoom boot die net gisteren te water is gelaten. Varen met een kajak, optimist, paddle van de Kelt Ocean Club of met een roeiboot groot of klein.
De Winches club en Horizon sailing hebben boten beschikbaar gesteld waarop je mee kunt varen.

Ook op de kade is er genoeg te doen en kunnen belangstellenden veel informatie krijgen. Nu weten we waarom de watersport in Frankrijk zo actief is! Iedere gemeente aan de Franse kust promoot het ook heel erg.

En ook al ben je geen watersport fan dan kun je ook heerlijk genieten van een lokaal orkest dat prachtig speelt.

17 - Bretagne

Op 3 juli vertrekken we om 10.00 uur uit Douarnenez. Op het moment dat we los gooien begint het te regenen maar dat is niet voor lange duur. Een uur later begint de zon door te komen en waait het ook een beetje. We zetten zeil en varen rustig naar Camaret Sur Mer waar we om 16.00 uur aankomen. We leggen aan in de buiten haven.

De volgende dag wandelen we naar het dorp. Je hebt dan een mooi uitzicht over de binnen baai. We zoeken een watersportzaak en we hopen dat hij aan de andere kant van de baai is. We hebben geluk ze hebben een ankerbol, bij die van ons breekt het kunststof spontaan af door het uitharden.
Aan het eind van het terrein vinden we een terrasje waar ze oester serveren. Binnen hebben ze verschillende bassins met andere zee lekkernijen. De oesters smaken fantastisch.

We wandelen weer terug. Nog steeds liggen er wrakken op het strand aan het pad naar de haven. Voor iedereen een foto moment.
Dit pad zal me na morgen nog lang bijblijven.

Als we bij de boot zijn ligt er achter ons een Landgenoot. De Hera met aan boord Maurijn, Lonneke, Sven en Thom.
Zij zijn de nieuwe vertrekkers van dit jaar en hebben 1 jaar de tijd om de Atlantische Oceaan rond te varen. Wij hebben weer kaarten die we niet meer nodig hebben, waar we hen weer blij mee kunnen maken. Het is altijd weer leuk, ervaringen uit te wisselen en mensen te ontmoeten, die alles van je willen weten.

De volgende dag wandelen we weer naar het dorp om boodschappen te doen.
Maar helaas ik val voor de 3e maal deze maand en deze keer komt de klap nog harder aan. Op de weg ligt los grint en een steen daarvan prikt in mijn slaap en het kleine wondje bloed hevig. De politie komt net aanrijden en helpt me met opstaan. Zij bellen ook de ambulance omdat het bloeden niet stopt. Deze rijd naar een huisarts en deze stuurt mij, voor een CT scan, door naar het ziekenhuis in Brest in verband met de bloedverdunners die ik slik.

Na een uur en met de sirene bij elke kruising, zijn we bij het ziekenhuis. Nadat ik ben ingeschreven wordt ik naar een zaal gebracht waar al 7 van de 9 plekken bezet zijn en begint het wachten! Nadat de 7 wachtende, plus de spoedgevallen geholpen zijn, ben ik na 7 uur wachten eindelijk aan de beurt.
Om 24.00 is de scan gemaakt en na weer een tijd wachten, krijg ik om 1.30 uur te horen dat ik weer terug mag naar de boot. Om 3.00 uur zijn we daar.
De volgende dag wordt de bloeduitstorting zichtbaar en wordt de dagen daarna steeds groter en slaap ik erg veel.

De volgende dag gaan we de boodschappen op de fiets doen. Met de fiets ben ik nog niet gevallen!

Als ik nu ga wandelen neem ik mijn wandelstok mee. Zo kan ik nog een paar plaatjes nemen.

Links op de foto de haven voor de passanten.

Ga door naar de volgende pagina,