NWFr7

De haven bestaat uit twee gedeelte, een deel waar je altijd kunt aanmeren en het andere gedeelte waar je met hoog water naar binnen kunt. Door een bar blijft het water staan maar kun je niet meer naar binnen.

Bij laag water is het een steile afdaling naar beneden.

Wij liggen aan de eerste steiger en hebben zicht op de zandberg waar het vuurwerk voor vanavond wordt opgebouwd. We zitten op de eerste rang en genieten van een prachtig vuurwerk.

De volgende morgen eerst de boot schoon gespoten we lagen echt onder het vuurwerk afval. Na het optrekken van de mist gaan we, om 10.00 uur, bij hoog water de rivier weer af.

Het is nog stil op het water.

Nog een paar bakens en we zijn weer op zee en hebben we een flinke stroom tegen staan. Met de weinige wind varen we op de motor.

We gaan buitenom Ile de Brehat naar Saint malo.
Later op de dag kunnen we toch nog zeilen.
Om 21.00 uur komen we aan in Saint Malo en kunnen we ook over de drempel heen de jachthaven in. We gaan eerst naar de dieselpomp om de lege tank te vullen.
Daarna een box zoeken die we niet kunnen vinden, toen maar een lege ingevaren.

We liggen nu in de grote jachthaven bij Saint Servan nr. 1. Jaren geleden lagen we bij Saint Malo, achter de sluis nr. 2, maar daar zal het nu in het hoogseizoen wel erg druk zijn.

We maken een wandeling om het schiereiland naast de haven nr. 3.
Aan de boulevard, met mooie huizen is een pad met bankjes waar veel oudere zitten. Wij zien ons daar nog niet zitten.

Het is laag water, de tijd om wormen te zoeken.

Ga door naar de volgende pagina,