USA Virgin Isl. 1

Er zijn niet alleen British Virgin Islands, maar ook Amerikaanse en toen dacht Puerto Rico de Britse zijn zo populair laten wij onze eilanden maar Spanish Virgin Islands noemen. Alleen de Britse zijn wel het populairst.
Wij gaan naar St. John en St. Thomas.
Op het eerste eiland zijn we al geweest met Oud & Nieuw, maar nu gaan we officieel inklaren in Cruz Bay

Je mag alleen in het midden van de Bay ankeren, maar daar is het zo druk dat we daar geen plaats kunnen vinden. We gaan buiten bij het kruisje voor anker.
Als we liggen komt er een bijboot naar ons toe om te vertellen dat we wel links in de Bay mogen ankeren en dat doen we.

Welkom in U.S. St John.
In de pilot staat dat de kapitein  alleen mag inklaren en omdat we net liggen gaat Martin  alleen inklaren, maar hij moet me toch komen halen ook mij willen ze persoonlijk zien,  je komt niet zomaar Amerika binnen.
We zijn al fout want 3 Nm. voor je aan land komt moet je, je melden.
Voor het eerst komen we een land binnen waar al je gegevens in de computer staan als je een visum hebt.
Maar toch moet je weer papieren
lijsten invullen. Die worden dan weer vergeleken  met alles wat in de computer staat. Daarna worden de vinger afdrukken en de iris scan gecontroleerd. We mogen blijven.

Als we terug zijn op de boot moeten we weer de boot verhalen omdat we geen water meer onder de kiel hebben, we gaan naar de rand van de vaargeul waar het dieper is.
Morgen ochtend moeten we dan wel op tijd weg zijn omdat je hier niet mag overnachten. Maar natuurlijk zijn we te laat en komt er controle van het National Park. We moeten naar het kantoor om te betalen.

Als we naar het kantoor / informatie centrum  gaan, weet men daar van niets en als ze niets weten kunnen ze ook geen geld vragen. Daar komen we weer goed van af. Wel krijgen we informatie over waar je wel maar vooral waar je niet mag ankeren en dat blijkt maar een heel klein gebied te zijn. Bijna overal moet je aan een ankerboei liggen en de prijzen daarvan zijn net verhoogd met bijna 100 %. Voor een nacht betaal je $26,00.
We hebben gisteren  gehoord dat de “Gabber” met Ernie en Erik in St. Thomas liggen. We besluiten dan maar eerst naar St. Thomas te gaan en met hen dan later hier naar terug te komen. We gaan anker op en naar het buureiland.

We hebben een mooie zeiltocht naar St. Thomas langs weer allemaal eilandjes die we nu overslaan.

De Gabber ligt aan de zuid kant bij de hoofdstad Charlotte Amalie. Een grote baai waar veel zeilers voor anker liggen, maar ook grote Cruise Schepen liggen, soms wel zes tegelijk.
Het eiland was ooit een kolonie van Denemarken maar die hebben het in 1917 verkocht aan de Amerikanen. De meeste straatnamen zijn uit de Deense tijd en ook zijn er nog wel wat oude Pakhuizen terug te vinden.

Samen met Ernie en Erik gaan we op verkennings tocht.
Aan de kade van een lange Boulevard kunnen we onze bijboot kwijt en staan we direct in de toeristische drukte. Op naar het toeristen bureau, en daar vragen we de nodige informatie. Er rijden over het eiland open openbaar vervoer busjes, dus gaan we op eigen houtje een deel van het eiland over.
We gaan naar Red Hook Bay voor een paar dollar.
Op de terugweg stappen we uit bij een winkelcentrum.
En kijken daar wat rond. Martin is veel tijd kwijt met het kopen van een simkaartje voor internet, de dame achter toonbank weet er niet veel van. Via de help desk kwam Erik eruit.
Ook doen we boodschappen in een grote supermarkt.

De volgende dag gaan we samen met Ernie en Erik de stad verkennen, we lopen naar boven en beklimmen dan de 99 treden  van een historische trap naar de Gouvernement Hill.
We volgen de heuvel naar boven naar Black Beard Castle. Als we daar aankomen blijkt het gesloten te zijn. Deze toeristische attractie kunnen we niet bezoeken.

Dan bekijken we alleen maar de omgeving. In een parkje wordt door middel van beelden de slavernij uitgedrukt.

Ga door naar de volgende pagina,